
Midden en Klein bedrijf
We denken mee met het MKB
Voor ieder ondernemersvraagstuk een passende oplossing
Veelzijdige dienstverlening
Als MKB’er houdt u zich liever bezig met uw business dan met allerlei financiële verplichtingen. Logisch. Dat nemen we u dan ook graag uit handen. We geven daarbij heldere antwoorden op uw ondernemingsvraagstukken en denken actief met u mee hoe u efficiënter kunt werken en hoe we uw bedrijfsresultaat kunnen optimaliseren. Bovendien zorgen we samen met u voor een goede financiële administratie en bedrijfsstructuur.
Voor ieder ondernemersvraagstuk een passende oplossing
Naast administratieve, accountancy en fiscale diensten bieden we ook ondersteuning op andere vakgebieden waarbij specialistische kennis is geboden. Mochten we een bepaalde discipline onverhoopt niet in huis hebben, dan verwijzen we u in overleg door naar een vertrouwde en professionele partner is ons netwerk. Wilt u meer weten over onze specifieke diensten voor het MKB, klik dan op een van de onderstaande blokken:
1. Accountancy en fiscale diensten
2. Administratieve diensten
3. Periodiek overleg en tussentijdse rapportages
4. Begeleiding ondernemersfase
5. Personeel & Organisatie (salarisadministratie)
6. Financial planning (inclusief vermogensadvies)
U kunt uw administratieve zaken met een gerust hart aan ons overlaten.
Wij zorgen ervoor dat uw administratieve belangen precies, netjes, professioneel en snel worden verwerkt.
Voorbeelden van onze administratieve diensten:
• inrichten van administraties
• adviseren bij de keuze van administratieve software
• scannen/herkennen van uw administratie via Basecone
• online boekhouden (wij werken met Twinfield)
• beoordelen van administraties op hun doelmatigheid en
functioneren
• verzorgen van financiële administraties
• administratieve ondersteuning
Periodiek overleg en tussentijdse rapportages
Dikwijls wordt het samenstellen van de jaarrekening door een ondernemer als mosterd na de maaltijd ervaren. Als ondernemer bent u immers gebaat bij (financiële) informatie en adviezen die u in staat stellen om uw onderneming gedurende het lopende boekjaar zo optimaal mogelijk te kunnen runnen.
Bij Aemstelhorst begrijpen we bijzonder goed dat u als ondernemer van ons verwacht dat wij proactief met u meedenken. Daarom voorzien wij u desgewenst van tussentijdse heldere, eenvoudige en oplossingsgerichte adviezen.
Onze periodieke rapportages (per maand, kwartaal of half jaar) bevatten bovendien een Top 3 aan belangrijkste verbeterpunten.
Begeleiding ondernemersfase
Ondernemen is keuzes maken. Keuzes die bij elke ondernemersfase gemaakt dienen te worden en een gedegen kennis van zaken vergen. Om verantwoorde beslissingen te kunnen nemen, zoekt u de juiste balans tussen persoonlijke, zakelijke, emotionele en rationele afwegingen. Wij helpen u bij het maken van de juiste keuze. Complexe wet- en regelgeving verwoorden wij op een heldere manier, waardoor barrières omslaan in kansen!
Voorbeelden van begeleiding:
• begeleiding indien u een onderneming wilt starten (o.a. de rechtsvorm)
• begeleiding wanneer u een doorstart of groei voor ogen heeft
• begeleiding indien u kiest voor consolideren of innoveren
• begeleiding bij bedrijfsbeëindiging, bedrijfsopvolging, fusie of overname
Personeel & Organisatie (salarisadministratie)
Voor alle zaken die betrekking hebben op de in-, door- en uitstroom van medewerkers kunt u bij ons terecht.
Voorbeelden van onze personeelsdiensten:
• personeelsbeleid
• employee benefits (werknemersvoordelen)
• begeleiding & ondersteuning van directie/medewerkers bij personeelsregelingen
• begeleiding bij conflictsituaties en begeleiding van ontslagprocedures
• ondersteuning bij functionerings- en beoordelingsgesprekken
• vraagstukken betreffende (ziekte)verzuim (bijvoorbeeld in het kader van de Wet verbetering Poortwachter)
• opstellen van personele regelingen (zoals autoregeling)
•verwerken van lonen (salarisadministratie); dit besteden we uit bij vertrouwde en professionele partners in ons netwerk, zoals Van Winssen Personeel & Salaris
Financial Planning (inclusief vermogensadvies)
Kort samengevat komt het hier op neer: het analyseren van uw huidige en toekomstige financiële situatie en aan de hand daarvan het formuleren en uitvoeren van korte- en (middel)lange termijndoelstellingen.
Een aantal voorbeelden van financiële planning:
• sociale zekerheid en pensioenen
• fiscale aspecten bij de estate planning
• inkomensplanning
• huwelijkse voorwaarden en testament
• fusie en overname
Een aantal voorbeelden van vermogensadvies:
• hoe beheert u vermogen op een goede manier
• hoe blijft uw vermogen behouden
• hoe kunt u zorg dragen voor de groei van uw vermogen
• welke rol speelt de fiscus hierin
• moet u uw woning overdragen aan de kinderen
• mogen er schenkingen worden gedaan